برنامه‌ریزی رسانه‌های تبلیغاتی یا مدیا پلنینگ دقیقا زمانی اهمیت پیدا می‌کنید که بدانید در اکثر مواقع بیش از ۸۰% منابع مالی یک کمپین تبلیغاتی صرف برنامه‌ریزی و خرید رسانه‌های تبلیغاتی می‌شود. حال بسته به نوع و وسعت کمپین این رسانه‌ها می‌تواند از اجاره بیلبورد تا خرید تایم پخش تیزر و یا حتی اجاره بنری دیجیتال در یک سایت یا شبکه‌های اجتماعی باشد.

حالا می‌توانید تصور کنید که با برنامه ریزی اشتباه در حوزه خرید رسانه، اهداف کمپین که محقق نخواهد شد به کنار، ضرر هنگفتی هم به برند وارد می‌شود.


درصد بالایی از کتاب‌های آموزشی حوزه برندسازی و تبلیغات که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند تنها به بیان اصول تئوری می‌پردازند و من اصول عملی حرفی برای گفتن ندارند. البته که نمی‌توان تنها با مطالعه یک یا چند کتاب به تخصصی در زمینه تبلیغات رسید و رسید به تخصص مورد نظر نیازمند تجربه و آزمون و خطاست اما هستند محدود کتاب‌هایی که برای افراد ناآگاه حکم کلاس آموزشی و برای افراد متخصص نیز حکم بروزرسانی اطلاعات را دارند.

کتاب برنامه‌ریزی رسانه‌های تبلیغاتی از نشر سیته هم دقیقا جز این دسته کتاب‌هاست.


لری دی. کلی و دونالد دبلیو. جاگ هیمر، نویسندگان کتاب از افراد خبره و سرشناس حوزه برنامه‌ریزی رسانه‌های تبلیغاتی یا مدیا پلن هستند. این امر و تاییدیه سازمان جهانی تبلیغات به اعتبار کتاب و مطالب مندرج در آن افزوده و این کتاب را به مرجعی دست اول برای متخصصان تبلیغات، کارشناسان برنامه‌ریزی رسانه‌های تبلیغاتی، دانشجویان و کارآموزان صنعت تبلیغات و علاقه‌مندان به این حوزه بدل کرده است.

بنر ثبت نام در تبلیغاتچی‌ها

همچنین نویسندگان با مثال گرفتن از پروژه‌های واقعی تجربه آموزش ملموسی را به وسیله کتاب برای علاقه‌مندان به مبحث مدیا پلن به ارمغان آورده‌اند.

فهرست مطالب این کتاب که در ۱۶۰ صفحه و توسط انتشارات سیته، ناشر کتاب‌های تخصصی بازاریابی و تبلیغات منتشر شده به شرح ذیل است:

  • مقدمه
  • چرا رسانه حائز اهمیت است؟پشت جلد کتاب برنامه‌ریزی رسانه‌های تبلیغاتی
  • یادگیری زبان رسانه‌ها
  • رسانه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها
  • چگونه اهداف بازاریابی بر برنامه‌ریزی رسانه‌ها اثر می‌گذارد؟
  • تعریف مخاطب هدف
  • نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی
  • فصل‌بندی و زمان‌بندی
  • مفاهیم خلاقیت
  • تحلیل رقابتی
  • تعیین اهداف ارتباطی برای رسانه‌ها
  • ارزیابی برنامه‌ی رسانه‌ها
  • تطابق رسانه‌ها با برنامه‌ی کلی نام تجاری
  • توسعه برنامه‌ی آزمایشی
  • آنچه که برای اجرای برنامه‌ی رسانه‌ها مورد نیاز است

 


ترجمه بسیار روان توسط دکتر احمد روستا و جناب آقای فرزاد مقدم که هر دو از بزرگان و اساتید تبلیغات در ایران هستند نیز به کارایی این کتاب ارزنده افزوده است.

برای خرید این کتاب به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان، به صورت اینترنتی و مستقیم از ناشر می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 

مسیح بنی طبا، فعال حوزه بازاریابی، تبلیغات و برندینگ و مدیر وب‌سایت تبلیغاتچی‌ها