برنامهی بازاریابی یکی از موارد مهمی است که نقش مستقیمی در موفقیت یا شکست یک کسب و کار دارد. از این رو صاحبین کسبوکارها تمایل زیادی به فراگیری اصول و فنون طراحی برنامهی بازاریابی دارند. برای یادگیری طراحی مارکتینگ پلن یا برنامهی بازاریابی هم راههای مختلفی وجود دارد. مثل شرکت در دوره و کلاسها مرتبط، شرکت در وبینارها و خرید فیلمهای آموزشی یا مطالعه کتابهای آموزش طراحی برنامهی بازاریابی. اما یک مشکل وجود دارد. اکثر این دوره و کتابها بسیار تخصصی بوده و مناسب افرادی که اطلاعات زمینهای در رابطه با بازاریابی را ندارند نیستند. راه حل این مشکل در کتاب برنامهی بازاریابی نهفته است.
برنامهی بازاریابی، یک راهنمای کامل تصویری
اولین بار که این کتاب را در دست بگیرید و ورق بزنید کمی تعجب خواهید کرد. تمام مباحث مطرح شده به سبک کمیک بوکها و به صورت تصویری توضیح داده شدهاند. هر صفحه از این کتاب شامل چند تصویر و توضیحات مربوطه است که تصاویر کاملا براساس موضوع و نکتهای که قصد بیان و آموزش آن را دارد به صورت اختصاصی طراحی شدهاند. همین تصاویر به انتقال سادهتر مفاهیم پیچیده بازاریابی کمک شایانی میکند.
علاوه بر این در ابتدای کتاب به مرور مفاهیم پایه و اصلی بازار، کالا و بازاریابی پرداخته و سپس به سراغ آموزش طراحی برنامهی بازاریابی میپردازد. بنابراین افراد مبتدی هم میتوانند از این کتاب استفاده و مباحث مطرح شده در آن را به راحتی آموخته و در کسب و کار خود اعمال کنند.
این کتاب توسط مالکوم مک دونالد به رشته تحریر درآمده و توسط آقای مهدی جلالی و خانم مژگان خادم به زبان فارسی ترجمه شده است. انتشارات آوند دانش با خرید حق امتیاز رسمی این کتاب از انتشارات وایلی نسبت به انتشار این کتاب در ۱۲ فصل و ۱۶۲ صفحه اقدام کرده است. فهرست فصلهای این کتاب به شرح ذیل است:
- مقدمه
- شناخت فرآیند بازاریابی
- فرآیند برنامهریزی بازاریابی ۱
- فرآیند برنامهریزی بازاریابی ۲
- ممیزی مشتری و بازار
- ممیزی محصول
- تنظیم اهداف و استراتژیهای بازاریابی
- برنامههای ارتباطی ۱
- برنامههای ارتباطی ۲
- برنامه قیمتگذاری
- مکان: برنامهی توزیع و ارائهی خدمات به مشتریان
- اطلاعات، پیشبینی و سازماندهی بازاریابی
- طراحی و اجرای سیستم برنامهریزی بازاریابی
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب از فروشگاه اینترنتی دیجیکالا و با قیمت ۳۲۰۰۰ تومان میتوانید از طریق این لینک اقدام نمائید.