امروزه هر انسان از لحظه بیداری تا لحظه خواب در معرض هزاران تبلیغ مختلف از طریق کانالهای گوناگون قرار مییرد. اما ذهن انسان به نحوی طراحی نشده تا تمامی این پیامهای تبلیغاتی را به خاطر بسپارد. بنابراین جنگ اصلی بین صاحبین برند در گرفته تا بتوانند نام تجاری خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنند. کتاب جایگاه سازی (نبردی در ذهن) به این مقوله پرداخته و روشهای کارآمدی را برای کسب جایگاه برند در ذهن مخاطب معرفی میکند.
همین الان بدون این که از اطرافیان خود بپرسید و یا به اینترنت مراجعه کنید اسم ۷ مورد برند از دستهبندیهای کالایی ماکارونی، رب گوجه و قهوه فوری را در ذهن خود مرور کنید. قطعا بیشتر از سه تا ۴ مورد را نمیتوان ذکر کرد. اینجاست که متخخصان تبلیغات و برندینگ وارد کار میشوند و با هزار و یک تکنیک سعی میکنند برند را به ذهن شما وارد و ماندگار کنند.
اما این کار ساده نیست. وقتی شما با شنیدن کلمه نوشابه نام کوکاکولا در ذهن شما تداعی میشود حاصل سالها تفکر، برنامهریزی و اجرای این کمپانی است. شاید با خواندن این فکر عطای کسب جایگاه ذهنی از مخاطب و ساخت برند را به لقایش ببخشید و از خیر سختیهای کار بگذرید اما اگر کتاب جایگاه سازی (نبردی در ذهن) را خوانده باشید قطعا میدانید که با چند تکنیک میتوان به عرصه رقابت وارد شد. البته جالب است بدانید که از تکنیکهای نعرفی شده در کتاب جایگاه سازی تنها تجارت محدود نمیشود و شما میتوانید از آموختههای خود با اهداف دیگری هم استفاده کنید.
اجازه بدهید پاراگرافی از این کتاب را را هم بخوانیم: “پیش از این که اسکوپ روانه بازار شود، کاملا مطمئن بودیم بررسیهای بازاریابی نشان میدهد که دهانشویههایی که طعم بدی ندارند، نمیتوانند مقبولیتی داشته باشند. با این حال پراکتر اند گمبل برخلاف باور عمومی نسبت به دهانشویهها حرکت کرد و برندی خوش طعم را روانه بازار کرد. شیوهای خوب برای جایگاهسازی مبارزهی تبلیغاتی. تا وقتی چیزی را امتحان نکردهاید، نمیفهمید که چه نتیجهای خواهد داشت. زمانی که موقعیتی بینظیر را تخمین زدهاید، این شانس را دارید که برندی موفق به وجود آورید.
کتاب جایگاه سازی (نبردی در ذهن) نوشته ال ریس و جک تراوت است که با ترجمه ترانه قطبی توسط انتشارات سیته، ناشر تخصصی کتب بازاریابی و تبلیغات و در ۲۱۸ صفحه به چاپ رسیده اسن. این انتشارات از نویسنده کتاب جایگاه سازی بعنی جک تراوت کتاب دیگری را هم با نام بازسازی جایگاه برند منتشر کرده است که بزودی این کتاب را هم در تبلیغاتچیها معرفی میکنیم.
شما میتوانید چاپ چهارم این کتاب را به قیمت ۷۵۰۰۰ تومان به صورت آنلاین و از طریق این لینک از فروشگاه اینترنتی انتشارات سیته تهیه بفرمائید.