سلطان خیابان مدیسون کتاب جذابیست. بسیار جذاب. به نحوی که به سختی می‌توانید از ادامه مطالعه آن دست بردارید. دیوید اگلیوی، پدر تبلیغات مدرن جهان مردی بود پر راز و رمز. مردی مرموز که دانستن درباره آن برای هر تبلیغاتچی جذاب است. موضوعی که کنت رومن، نویسنده کتاب و همکار سابق اگیلوی به خوبی آن را درک کرد و نتیجه آن این کتاب شد.

کتاب سلطان خیابان مدیسون زندگی‌نامه دیوید اگیلوی، پدر تبلیغات مدرن جهان است که توسط انتشارات سیته، ناشر تخصصی صنعت تبلیغات در ایران ترجمه و چاپ شده است. این کتاب دومین کتاب با موضوعیت دیوید اگیلوی بعد از کتاب اعتراف‌های یک تبلیغاتچی است که در آن کتاب اگیلوی به عنوان نویسنده

کتاب ۱۳ فصل مختلف دارد که اگر قبل از مطالعه هر فصل به فهرست و عنوان فواصل کتاب نگاه کنید بدون شک امکان ندارد بتوانید موضوع و ماهیت محتوای آن را حدس بزنید. نام‌گذاری هر فصل از کتاب هوشمندانه و به نوعی منطبق بر شخصیت اگیلوی یعنی غیرقابل پیش‌بینی و غافل‌گیرکننده انتخاب شده است.

بنر ثبت نام در تبلیغاتچی‌ها

کتاب سلطان خیابان مدیسون از دوران کودگی دیوید اگیلوی شروع می‌شود. آشنایی با خانواده او، رشد و تحصیل در دوران مدرسه و فقری که با آن دست به گریبان بوده است. هرچقدر جلوتر بروید سن اگیلوی هم بیشتر شده و با چالش‌های او مثل اخراج از دانشگاه و … آشنا می‌شوید. اگرچه نگارش کتاب به نحوی بوده که با پیشرفت مطالعه سن اگیلوی هم افزایش پیدا می‌کند اما جای‌جای کتاب مملو از فلش‌ بک و فلش‌ فرواردهایی است که کتاب را از یکنواختی‌های معمول یک زندگینامه رها می‌کند.

اگرچه معتقدم که بعضی از دیدگاه‌های اگیلوی درباره تبلیغات مخصوصا رسانه‌های جدید دیگر کارساز و معتبر نیست اما اصول و فنونی که وی برای خلق یک تبلیغ کاربردی و اثرگذار استفاده می‌کرده همچنان هم درست و قابل استفاده است. بنابراین اگرچه سلطان خیابان مدیسون یک زندگینامه محسوب می‌شود اما نکات آموزشی بسیار زیادی را برای علاقه‌مندان به تبلیغات در دل خود جای داده است.

۱۳ فصل این کتاب که در ۲۴۴ صفحه توسط خانم منیژه شیخ جوادی ترجمه و نشر سیته انتشار آن را برعهده گرفته به این شرح هستند:

  • ترکبی نامتعارف و سلتی
  • من در هر امتحانی رد شدم
  • راز موفقیت یک فروشنده
  • ماثر که بود؟
  • پول در آمریکا
  • دهقان و جاسوس
  • ایده‌های بزرگ
  • پادشاهان فیلسوف
  • کلیسای واقعی
  • پادشاهی در قصرش
  • ادغام‌پرستان و جنون خودبزرگ‌بینی
  • بیماری‌ای به نام نمایش
  • آوای شگفتی

همچنین در پایان، یک نیم فصل به متن کتاب اضافه شده که شامل نامه‌ها و پیام‌های اگیلوی به دوستان و همکارانش است که به نوعی نصیحت‌نامه محسوب می‌شوند و قطعا مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست. برای خرید چاپ نخست این کتاب با قیمت ۱۲۰٫۰۰۰ تومان می‌توانید از طریق این لینک به فروشگاه اینترنتی انتشارات سیته مراجعه بفرمائید.

مسیح بنی‌طبا، فعال حوزه بازاریابی، تبلیغات و برندینگ و مدیر وب‌سایت تبلیغاتچی‌ها