هر تخصصی و مهارتی دارای تعدادی واژه منحصر به فرد است که در بعضی از موارد با معنی ترجمه شده مستقیم آن واژه متفاوت است. بنابراین در هنگام ورود به یک تخصص خاص نیاز است زبان تخصصی آن حوزه را آموخت تا هنگام مواجه شدن با واژههای به کار رفته در متون یا مکالمات کاری باعث ایجاد گمراهی در فرد نشود.
در سالهای اخیر بواسطه توجه بیشتری که به فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات علمی در کشور شده است و افزایش تعداد آژانسها و شرکتهای تبلیغاتی، افراد زیادی به صنعت بازاریابی و تبلیغات علاقهمند شدهاند. اما همانطور که پیشتر ذکر شد آشنایی با واژگان تخصصی یک صنعت اولین پلی است که علاقهمندان به آن حوزه باید از روی آن گذر کنند.
انتشارات سیته به عنوان ناشر تخصصی کتب بازاریابی و تبلیغات با شناسایی مشکل شرح داده شده اقدام به ترجمه و چاپ کتاب The Brand Glossary نوشته موسسه Interbrand تحت عنوان کتاب فرهنگ واژگان برند با ترجمه مرحوم دکتر احمد روستا و خانم کبری سبزعلی یقمانی کرده است.
کتاب فرهنگ واژگان برند بیش از ۴۰۰ لغت و اصطلاح تخصصی حوزه بازاریابی، در ۲۸ حرف الفبای لاتین را در ۲۲۰ صفحه به طور کامل پوشش داده است. حتی اگر از محصلان حوزه بازاریابی یا از فعالان قدیمی این صنعت باشید هم در بین این ۴۰۰ واژه با واژگانی برخورد خواهید کرد که برایتان تازگی دارند.
چاپ دو رنگ صفحات کتاب از خستگی مخاطب هنگام مطالعه آن به خوبی جلوگیری میکند. همچنین تنها به ترجمه هر واژه اکتفا نشده و برای هر لغت و اصطلاح تا حد امکان توضیحات کاملی ارائه شده است تا درک درستی از واژه نزد مخاطبان شکل بگیرد. همچنین برای واژگانی که کمی درک مفهوم آن دشوارتر است نسبت به طراحی و چاپ اشکال، تصاویر و چارتهای مختلف اقدام شده است.
هنگامی که کتاب فرهنگ واژگان برند را ورق میزنید در جایجای آن نقل قولها و تعاریف جالبی از بازاریابی و تبلیغات را مشاهده میکنید. برای مثال سه نمونه از این تعاریف به شرح ذیل هستند:
- انجمن روزنامهگران ایالت متحده اعلام کرد که آمریکاییان به طور متوسط هر روز در معرض ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پیام نام تجاری قرار میگیرند.
- ارزش ویژه نام تجاری، مجموع کل قلبها و اذهان افرادی است که با شرکت شما ارتباط برقرار میکنند.
- طبق تحقیقات شرکت تحقیقات و بازاریابی تیولی پارتنرز اند اینتراکتیو، ۱۲ درصد شرکتها، ۷۵ درصد ( یا بیشتر ) از بودجهی خود را صرف حفظ مشتری میکنند.
به طور کل مطالعه کامل و چندباره این کتاب به کلیه علاقهمندان و دستاندرکاران صنعت بازاریابی، تبلیغات و برندینگ توصیه میشود.
جهت تهیه آنلاین چاپ سوم این کتاب از طریق فروشگاه اینترنتی انتشارات سیته میتوانید از طریق این لینک اقدام نمائید.