آیا تکنیک بمباران تبلیغاتی اثربخشی دارد؟
خسته در حال برگشت از محل کار به منزل هستید. رادیوی خودرو را روشن میکنید و مردی بلافاصله میپرسد “لیموش رو بدم؟ هلوش رو بدم؟ کدوم رو بدم؟”. شب در منزل در حال تماشای سریالی از یکی از شبکههای تلویزیونی هستید و سریال برای پخش…
آیا کمپینهای برندینگ شهری در ایران موفق بودهاند؟
جدیدا از عبارت برندینگ شهری زیاد استفاده میشود. کمپینی که برای شهرهای بزرگ و مطرح دنیا مانند پاریس و نیوبورک انجام شده و حالا مدتیست که به ایران رسیده و صابون آن به تن شهرهایی مانند تبریز، اصفهان و تهران هم خورده است. اما آیا…
آیا کمپین خلاقانه آهن آنلاین اثربخشی هم دارد؟
اگر این روزها در بزرگراههای تهران تردد داشته باشید حتما بیلبوردهای کمپین جدید آهن آنلاین را مشاهده کردهاید. بیلبوردهایی که به وسیله نمایشگر LED قیمت لحظهای مقاطع فولادی مختلفی نظیر میلگرد، ورق رنگی، ورق سیاه و … را نمایش میدهند. از طرف دیگر در محافل…
سفیر برند، تکنیکی موثر یا ترندی زودگذر در مارکت تبلیغات ایران؟
سفیر برند، عبارتی که این روزها در محافل بازاریابی و تبلیغات ایران به وفور شنیده میشود. عدهای از متخصصان از آن دفاع میکنند و دسته دیگری آن را آفتی برای صنعت تبلیغات میدانند. اما سفیر برند کیست؟ چه ویژگیهایی دارد؟ مزیتهای آن چیست و چطور…
بازاریابی رایحهای و نقش بو و رایحه در برنامه بازاریابی
بازاریابی رایحهای و تحقیق درباره آن زمانی برای من اهمیت پیدا کرد که به مورد جالبی برخورد کردم. چندی پیش میزبان دوستی بودم که تقاضا کرد در عصر همان روز وی را به منظور خرید ادکلنی جهت هدیه دادن به فردی همراهی کنم. آدرس یکی…
طراحی مینیمال بستهبندی محصول، ضرورت یا سلیقه؟
طراحی مینیمال بستهبندی محصول اگرچه یکی از علائق شخصی من به شمار میرود اما به نظر میرسد حداقل در مارکت ایران ضرورتی بیشتر از یک آپشن یا سبک طراحی پیدا کرده است. ایده نگارش این مطلب زمانی به ذهنم رسید که خروجی طراحی بستهبندی محصول…
نقش تبلیغات و برندینگ در صنعت بی رقابت هواپیمایی
اگر از مشتریان خطوط هوایی ایرانی در زمانی که این صنعت به چند شرکت دولتی و شاید یک شرکت خصوصی خلاصه میشد در اواخر دهه شصت تا اواخر دهه هفتاد بوده باشید حتما مشتریمداری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” (ایران ایر) و خدمات شایسته…
بازیهای کامپیوتری در مقام رسانه تبلیغاتی
تبلیغات در بازیهای کامپیوتری سالهای زیادی است که مانند تبلیغات در فیلمها جای خود را در سبد خدمات آژانسهای تبلیغاتی خارجی باز کرده است. اما اگرچه صنعت بازی سازی در ایران در ابتدای مسیر خود قرار دارد و راه زیادی تا رسیدن به سطوح برتر…